-◇2025.1.4.sat~ 2025.1.11.sat
-◇한전아트센터 갤러리 1F
-◇www.artkwon.co.kr
-◇ 글 - 장서윤 기자 (前,月刊 美術世界)
-◇서울미협* 초대작가展 🔺이인섭 前이사장 & 권의철 作 monotone -traces of time ...
▲ 권의철 作 traces of time 2025. 54.0 x 54.0㎝, Mixed madia 2025
-◇권의철 作 monotone -traces of time -2025
한국적인 추상을 선보여온 권의철(權義鐵)작가가 "乙巳年 제13회 서울미술협회 초대작가展 "에 참가 출품한다.
전시는 1. 4. sat. ~ 1. 11. sat 까지 한전 아트센터 1층 에서 열린다
권의철 작가는 monotone 2세대 단색화 (Dansaekhwa)작가로 불려지고 있다.
작가는 단순한 캔버스안에 마치 암각화와 같이 새겨진 문양과 독특한 패턴의 조형 언
어를 창조하여 독자적인 權義鐵的 작품 세
계를 펼쳐왔다.
그간 <히스토리(history)> 연작에 몰입해 작가는 이번 전시 를 통해 <시간의 痕迹 (traces of time)> 연작을 선보인다.
그가 작품의 모티브로 삼고있는 오래된 비석에 새겨진 문양, 그리고 비석의 표면을 덮고있는 억겁의 시간을 뚫고 나온 듯한 까끌한 질감은 <시간의 흔적(traces of time)>에서도 그대로이어진다.
하지만 이제는 히스토리라는 역사성보다 시간의 흐름들이 조형세계에 남긴 흔적들에서 권의철 작가의 시선에 포착된 것일까 ... 작가가 캔버스 위에 쌓아올린 중첩과 반복은 총체적인 하나의 역사로 남기 이전에 작가의 예술적 고뇌와 노동이 담긴 흔적이기도 하다.
그 痕迹들이 만들어내는 작품의 까끌하면서도 녹진한(soft and sticky) 촉감들은 전시를 관람하는 관객에게 인생이라는 시간의 흔적(Trac-es of time)을 되새기게 한다
- Virile Spirit from Formative
and Symbolic Properties of History
Among those which coexist in the picture reveals matière that cohered amorphously as untangled ones got dried. Therefore, a point to be focused is boosting the characteristics of material properties in the most natural condition without any damages.
In such, a painter unfolds various historic materials like a tombstone or an epitaph, and the world of imagine &mind, which does not exist with numerous tools and methods including the use of an ink stick and brushㅡ
A picture created as a fruit of organic solid abstract painting which includes water, wind, air, intensity and relaxation. Those which born as meeting the spirit that gathers a property of matter into one reveal the cosmology of arises and ceases from moment to moment, which means entire matters in the universe are to change continuously without an instance of pause as born and die every hour.
This is the beauty as ‘tatic of dynamic’ and ‘dynamic of ‘tatic’ which accept both change and harmony, and the trace which does not miss the principles of nature. Also, it could be called as the essence of the solid non-figurative Korean paintings which includes eternity like the curvatures that are infinite from the weathering and the plane which creates the meter.
What is the ultimate essence which he tried to search to realize for 40 years? A vague sentence on the epitaph, a leaf and a petal of a flower on the tombstone give a feeling of simultaneity as a transcendental space which accepts the traces of memories of ‘my’ mind and time. The Korean vitality from the documentary-like ‘History’ series is the one.
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