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2024 아트피아회 회원展* 개막(2) -◇권의철 출품作 monotone < traces of time 2024 > -◇祝賀합니다

kwonec 2024. 10. 29. 19:00



-◇2024. 10. 30. wed ~ 11. 5.tue
     opening -10.30.wed. pm 4:00~
-◇인사아트프라자 gallery  3F
-◇사진  : 권종숙 상록아트회 사무국장

-◇www.artkwon.co.kr

🔺 2024 아트피아회 회원展* 개막(2) -◇권의철 출품作 monotone < traces of time 2024 > -◇祝賀합니다

🔺 2024 아트피아회 회원展* 개막(2) -◇권의철 출품作 monotone < traces of time 2024 >



🔺 권의철 출품作   monotone   traces of time   54.0x 54.0cm  2024

🔺 권의철 출품作   monotone   traces of time   54.0x 54.0cm  2024



-  박명인 (朴明仁)美術평론가

. . .중략 . . .권의철(權義鐵)의 《History》라는 명제로 추구하고 있는

작금의 작품들은 흰색을 기조로 하는 단색화 (Monochrome - Dansa

ekhwa)형식의 평면에서 부조적 음양각으로 표출하고 있는 문자체(역사

성)을 기라고 할 수 있고, 암각화 등에서 도입된 형상에 담긴 고대인의

의상(意想)을 추정하여 형상화하고 있는 이미지(현대성)가 세라고 할 수

있을 것이다. 앞서 말한 바와 같이, 역사성 이미지의 내재적 의미를 외상,

수상, 내상, 언상, 의상, 상상 등의 감성으로 파악하면서 기와 세를 판단

하는 것이 History의 정체성인 것이다.

여기에서 단색화 (Monochrome - Dansaekhwa)형식의 평면구도는 생

리적으로 원근감의 부정이라고 말하기 쉽지만 권의철의 화의(畵意)는 다

르다. 공간을 매우는 부조적 평면화에서 문자체나 암각화같은 내재적인 이

미지가 표출되고 있는 것이다. 특히 외적 세계를 표면화하지 않고 색면의

관계구조를 표현영역으로 확충한다. 그런가 하면 역사성을 회화적으로 사

실화하고 있어서 현대성과의 조화에 의해 작가의 화의가 충만한 총체적

회화라고 말할 수 있는 것이다. . . . 중략 . . .


▲ Traces of time-1715,

91.0㎝/91.0cm  mixed media on canvas  2017


tings and Oriental paintings.

Kwon, Eui-chul modernizes his paintings escaping from limited materials and drawing culture and artistry from ancient civilization. And he understands objects by numerical shape(數象) which symbolizes time, inner shape that symbolizes ways, quality, or bases(根本) of things, and appearance(外象) as their results and creates his own symbols. For instance, When he watches a piece of wood, he understands it thinking of many things like what kind of wood this is(appearance:外象), how old it is(numerical shape:數象), whether he can define this as a piece of wood(linguistic shape:言象), and what it means(ideaistic shape:意象).

In addition, according to oriental painting theory, there are spirit(氣) and shapes(勢) in objects if they have forms(象). Of course, there are spirit(氣) and shapes(勢) even in Western art. It’s because they are vitality. Applying this theory to Kwon, Eui-chul’s paintings, Spirit can be the fronts(historicity) which express intaglio and relief on planes of monochromes based on white and shapes can be the images(modernity) that estimate and embody ancients’ thought(意想) included in the forms introduced from petroglyphs in his present works which seek 《History》 as a thesis. As mentioned above, History’s identity is to judge spirit and shapes understanding immanent meanings of the historic images by emotion including appearance, numerical shape, internal shape, linguistic shape, thought, and imagination.



🔺Traces of time-2009 53.0×53.0㎝ Mixed media on canvas, 2024





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